7 اکتبر 2022 - گزارش اجماعی جدیدی که به مزایا، چالش‌ها و توصیه‌های مربوط به تحویل خودکار انسولین (AID) می‌پردازد، امروز توسط دو سازمان پیشرو دیابت- انجمن اروپایی مطالعات دیابت(EASD)  و انجمن دیابت آمریکا ارائه می‌شد(ADA). گروه کاری مشترک فناوری دیابت از EASD و ADA، این گزارش توافقی را برای ارائه مروری بر چشم انداز فعلی سیستم هایAID و همچنین اقدامات هدفمند توصیه شده، تدوین کرده است.

پرفسور جنیفر شرر، نویسنده اصلی این مقاله، متخصص غدد درون ریز کودکان در دانشگاه ییل توضیح داد: این گزارش به استفاده ی بالینی از سیستم های تحویل خودکار انسولین از نقطه نظر عملی می پردازد نه به عنوان یک متاآنالیز یا مروری بر تمام مطالعات بالینی مرتبط. به این ترتیب، مزایا و محدودیت‌های سیستم‌ها در عین حال در نظر گرفتن ایمنی، مسیرهای نظارتی و دسترسی به این فناوری مورد بحث قرار می‌گیرد.

این گزارش نه تنها به متخصصان دیابت و سایر متخصصان، بلکه برای پرستاران دیابت و متخصصان تغذیه نیز ارائه شده است. همکارانی که در آژانس های نظارتی، سازمان های مراقبت های بهداشتی و رسانه های مرتبط کار می کنند نیز ممکن است از خواندن این گزارش بهره مند شوند.

دکتر مارک ایوانز، استاد پزشکی دیابت در دانشگاه کمبریج، بریتانیا، افزود: بیشتر انتشارات دیگر در مورد سیستم های تحویل خودکار انسولین توسط سازندگان سیستم ها حمایت می شود. گزارش ما مستقل است و توسط ADA و EASD تایید شده است. بسیاری از جنبه های مرتبط بالینی، از جمله ایمنی، در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است. هدف این گزارش تشویق بهبود مستمر این فناوری، استفاده ایمن و موثر از آن و دسترسی به آن برای همه کسانی است که می توانند از آن بهره مند شوند.

این گزارش در Diabetes Care منتشر شده است.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2022-10-consensus-benefits-automated-insulin-delivery.html